TOGB voor het eerst in historie in finale Eredivisie

Op zondagmiddag 4 december speelde ons vlaggenschip een spannende halve finale wedstrijd tegen Klimaatgroep Stars uit Middelstum. Het team dat als eerste vier punten behaalde, plaatst zich voor de finale Eredivisie die op 17 december in Hilversum wordt gespeeld. Met een flink aantal aanwezige supporters trapte Segun Toriola om 14:00 uur de wedstrijd af.
Met een 3-0 overwinning op Roel Bogie bracht Segun, meervoudig Afrikaans kampioen, het team op een 1-0 voorsprong. In de tweede wedstrijd nam Tim Gras het op tegen de kopman van Klimaatgroep Stars, Arthur Bilas. Tegen deze sterke speler van Belgische afkomst wist Tim heel knap de 3e game te winnen, maar dat was helaas niet genoeg.
Bij een tussenstand van 1-1 verscheen Milo de Boer achter tafel tegen Colin Rengers. In het voorjaar won Milo een ontmoeting tegen Colin met 3-1. En ook nu was dat het geval, met 11-8, 8-11, 11-5 en 11-8 stond het tweede punt voor Combilo TOGB op het scorebord.
Na de pauze betraden beide kopmannen de tafeltennis arena. Segun wist de spannende 1e game van Arthur Bilas met 13-11 te winnen, maar moest de winst in de 2e game aan de Belg laten. Door een aantal tactische tips van coach Michel de Boer was het gedaan met Bilas en won Segun overtuigend game drie en vier met respectievelijk 11-5 en 11-7.
Door deze overwinning waren de TOGB-ers nog maar één punt verwijderd van de finale. Milo mocht daartoe een poging doen tegen Roel Bogie. In deze wedstrijd maakte Milo net iets meer fouten dan de goed spelende Bogie. Met een 3-1 overwinning voor Klimaatgroep Stars was de tussenstand 3-2.
In de zesde wedstrijd was het Tim die het verlossende punt mocht binnenhalen tegen Colin Rengers. Tim was erg gefocust en speelde een fantastische wedstrijd. Na een 2-0 voorsprong in games kwam Tim 10-6 achter in game drie. Er leek een vierde game aan te komen, maar Tim wist de achterstand weg te werken en de game uiteindelijk met 17-15 naar zich toe te trekken. Een ongekend spannend einde met natuurlijk veel opluchting en blije, zingende supporters als gevolg.
Voor het eerst in de historie staat TOGB in de finale van de Eredivisie. Deze finale zal op 17 december (waarschijnlijk om 15:00 uur) bij TTV Hilversum aan de Vaartweg 52 worden gespeeld tegen de de Boer Taverzo 1 uit Zoetermeer. Taverzo won een dag eerder de halve finale met 4-0 van Van Wijnen/Smash ’70 uit Hattem.
Michel de Boer (zelf 10-voudig landskampioen): “In deze finale is Taverzo absoluut de favoriet. Dat team bestaat grotendeels uit sterke buitenlandse spelers en ze zijn dan ook niet voor niets regerend landskampioen. Maar we gaan uiteraard voor de winst en zullen ook zeker genieten deze mooie ervaring en mijlpaal”.