Zuid-Hollandse Kampioenschappen 2022

In het weekend van 18 en 19 juni deden een aantal TOGB-ers mee aan de Zuid-Hollandse Kampioenschappen. Naast strijd achter de tafel, streden zij ook tegen het warme weer. Liters water gingen er doorheen.

Op zaterdag werden in Schiedam verschillende categorieën gespeeld. Naast het jeugdtoernooi was er ook een kampioenschap voor de dames en voor de heren met een A, B en C licentie.
Jeugdleden van TOGB waren helaas niet aanwezig. Elly Luo, Oliver Beemer, Rick Bakker en Marijn van der Meer gingen wel de uitdaging aan op deze hele warme dag.
Elly wist bij de dames A een 4e plaats in het enkelspel te bemachtigen. Ik het dubbelspel wist ze samen met Annika Mars een 3e plaats te behalen.

Marijn was in het O23 toernooi wat minder gelukkig. In de poulefase wist hij geen winstpartij op zijn naam te schrijven. In de vervolgronde voor de plaatsen 9-16 verloor hij ongelukkig met 11-8 in de vijfde game van Ruben Barendswaard. De poulewedstrijd in het dubbeltoernooi werd met 3-1 verloren van de latere winnaars.
Oliver en Rick dubbelden samen in de heren C/D klasse. In de poule wisten ze één van de twee wedstrijden te winnen, maar dat was niet genoeg om door te gaan naar de finale. In het enkelspel heren C/Top D wist Oliver behaalde Oliver het hoofdtoernooi maar werd daar in de kwartfinale uitgeschakeld door de latere winnares Esmee van Marwijk.

Ook Rick behaalde in dezelfde klasse het hoofdtoernooi door al zijn wedstrijden in de poule te winnen. In het hoofdtoernooi stoomde hij door naar de finale met winst op Rijn Vogelaar en Tristan Benschop. In de finale stond hij tegenover Esmee van Marwijk (eredivisie dames) waarvan hij in de poule nog had gewonnen. Helaas moest Rick in de finale de winst aan Esmee laten en behaalde zilver.

Op zondag werden de kampioenschappen voor spelers met een D, E, F en G licentie gespeeld. Namens TOGB kwamen Benjamin Slijper, Mark Heezen, Chafik Hachooui, Elly Luo en Irina Sarolea in actie.

Benjamin won één wedstrijd in de heren D-poule en speelde verder in de verliezersronde. Daar won hij van Annika Mars maar werd in de volgende ronde uitgeschakeld. In het dubbelspel klasse D/C wisten ze één poulewedstrijd te winnen, maar dat was niet genoeg om het hoofdtoernooi te behalen.

Mark en Chafik troffen elkaar in de poule. Mark won de onderlinge strijd en werd tweede in de poule. Daar trof hij Daan Goossens die uiteindelijk de finale bereikte.
Chafik werd laatste in de poule en kon ook in de verliezersronde geen potten breken.
Elly, die de dag ervoor al een toernooi had gespeeld bij de dames, kon geen potten breken in haar poule en werd in de verliezersronde ook direct uigeschakeld. heeft in de enkel niets weten te winnen. Daarentegen behaalde ze in het dubbelspel, klasse E, met haar gelegenheidspartner Ramon Brand de finale. Deze ging helaas verloren met 11-8 in de vierde game.
Irina speelde mee in de H-klasse. Door de vele afmeldingen bleef er een vierkamp over. Daar wist Irina een mooie 2e plaats te bemachtigen. Elly heeft in de enkel niets weten te winnen. In de dubbel daartegen bereikte ze met een gelegenheidspartner de finale.