Vader en zoon delen het podium

Op zondag 29 augustus werd in Wageningen het Shutters Inc. TOP 20 toernooi gespeeld. Net als vorig weekend een internationaal invitatietoernooi op uitnodiging.

Namens tafeltennisvereniging TOGB maakten Michel de Boer, Milo de Boer en Floris ZurMuhlen hun opwachting.

De andere Nederlandse speler van TOGB, Tim Gras, was er deze keer niet bij. Tim speelde de afgelopen dagen met het Nederlands herenteam EK-kwalificatiewedstrijden in Servië. Mede door een overwinning van Tim op de Litouwse Agnius Kacerauskas zijn de heren geplaatst voor het EK dat komende maand in Roemenië wordt gespeeld.

Floris ZurMuhlen wist in zijn poule 2 van de 4 wedstrijden te winnen. Helaas was dit net niet genoeg voor een plaats in de kwartfinale.

Michel de Boer speelde in een poule van 6 spelers. Michel won 4 wedstrijden vrij eenvoudig maar ging met 3-0 ten onder tegen de Zwitser Mauro Schärrer. Samen met deze Zwitser plaatste Michel zich voor de kwartfinale.

In eerste 3 poulewedstrijden gunde Milo de Boer zijn tegenstanders geen enkele game. De laatste wedstrijd voor poulewinst tegen Martijn de Vries werd nipt met 3-2 verloren.

Zowel vader en zoon plaatsten zich dus voor de kwartfinale. Doordat ze allebei 2e werden in hun poule ontliepen ze elkaar in de kwartfinale.

De tegenstander van Michel was oud-teamgenoot Martijn de Vries, waar Milo in de poule 3-2 van verloor. Na een 2-0 achterstand knokte Michel zich terug zoals alleen Michel kan. Met 3-2 verwees hij zijn tegenstander naar de kant.

Milo stond in zijn kwartfinale tegen de Zwitser Mauro Schärrer, waar zijn vader Michel 3-0 van verloor. Overigens is deze Mauro Schärrer geen onbekende voor Milo. Tijdens de Europese Jeugdkampioenschappen iin 2018 verloor Milo met 4-0 van deze speler.

Nu was het Milo die met duidelijke cijfers won en de Zwitser met 3-0 naar huis stuurde.

Ook in de halve finale troffen vader en zoon elkaar niet.

Milo mocht in de halve finale zijn krachten meten met ex-international en meervoudig Nederlands kampioen Trinko Keen. Dit bleek een stuk lastiger dan gehoopt. Met 3-0 was het Trinko Keen die zich plaatste voor de finale.

In de andere halve finale was bij Michel de koek op. Hij verloor met 3-1 van de Duitser Pekka Pelz die net als vorig jaar het toernooi won.

Om de 3e plaats werd niet gespeeld waardoor vader en zoon beiden op het podium stonden en een prijs ontvingen.