Tweemaal winst op A-ranglijsttoernooi

Op zondag 20 maart deden maar liefst 7 spelers van TOGB mee aan het A-ranglijsttoernooi en O23-toernooi in Den Haag.

Categorie O23 B (Rating 1400-1800)
In deze categorie kwamen Mark Heezen en Benjamin Slijper in actie. In de poule wist Benjamin een wedstrijd te winnen en speelde door in de vervolgronde om uiteindelijk als 8e te eindigen.
Mark verloor in zijn poule alleen van groepswinnaar Bram van Kuijck en plaatste zich als nummer twee voor de halve finale.
Die wedstrijd tegen Lars Banning ging nipt verloren maar in de strijd om plaats 3 wist hij met 11-9 in de 5e game Pieter Rijnders te verslaan.

Categorie O23 C (Rating 1000-1400)
Hiervoor hadden luc Grunbauer en Elly Luo zich aangemeld. Beiden werden 4e in hun poule met 1 winstpartij.
In de vervolgronde kwamen ze tegenover elkaar te staan.
Elly wist deze partij te winnen met 11-9 in de 5e game en werd daarmee 7e. Luc eindigde op de 8e plaats.

Categorie jongens O13+11 A
Deze categorie bestond uit een poule van 6 spelers, waaronder Riku Takeshita en Yunah Ritzerveld van TOGB.
Yuna die pas sinds een paar weken zijn A-licentie heeft wist heel knap alle wedstrijden in de poule te winnen.
Hij verloor slechts 2 games.
Riku won 3 wedstrijden en werd op onderling resultaat 3e.

Categorie jongens O19
Namens TOGB zouden Rick Bakker en Floris ZurMuhlen meedoen, maar helaas moest Rick zich ’s ochtends wegens ziekte afmelden.
Floris stond als eerste geplaatst en maakte deze status helemaal waar.
In de poule verloor hij slechts 1 game en won vervolgens in de halve finale met 3-2 van Jelle Moris.
In de finale wist hij Mads Oomen met 11-9, 11-5, 9-11 en 12-10 te verslaan.

Tim Gras (O23) en Milo de Boer (O19) moesten het toernooi vanwege competitieverplichtingen aan zich voorbij laten gaan.