TTV TOGB gaat de eredivisie in (2)

Vorige week kon u in deze krant lezen over hoe TOGB een keer eerder in het bestaan kort in de eredivisie heeft geacteerd. Deze week stellen wij twee jongens voor die hier alles aan gaan doen om dit optreden langer te laten duren, Tim Gras en Floris ZurMuhlen.

Tim Gras
Tim is vorig seizoen overgekomen vanuit het Amsterdamse Tempo-Team. Deze achttienjarige talentvolle speler komt een aantal keer per week vanuit zijn woonplaats in de buurt van Alkmaar naar Berkel om te trainen. Tim is met tafeltennis begonnen bij DOV in Heerhugowaard en via wat omzwervingen bij TOGB terecht gekomen.
Tim staat momenteel 36 op de nationale senioren ranglijst en speelt mee in jong Oranje
Hij omschrijft zichzelf als een aanvallende speler en heeft zichzelf ten doel gesteld om speler te worden van het Nederlandse herenteam. Voor de toeschouwers is het een genot voor het oog om Tim zijn serveerballen te zien die hij minimaal 1,5 meter opgooit.
Zijn verwachting voor volgend seizoen is: “Ik verwacht dat we natuurlijk het een stuk moeilijker gaan krijgen dan vorig seizoen omdat we natuurlijk veel sterkere teams tegen ons  gaan krijgen maar ik zie zeker kansen om in de eredivisie te blijven met dit team en dit is dan ook zeker onze doelstelling.”

Floris ZurMuhlen
Nieuwkomer volgend seizoen is Floris ZurMuhlen. Floris woont in Zeist en wordt op datum van verschijnen van deze krant (29 april) 17 jaar. Ook hij is opgenomen in de jeugdselectie.
Floris is begonnen met tafeltennissen met m’n vader in de achtertuin waarna hij bij de lokale tafeltennisvereniging ZTTV in Zeist ging spelen. Daarna is hij bij SVE in Utrecht gaan spelen. Eerste divisie ervaring heeft hij reeds opgedaan bij SKF in Veenendaal. Floris omschrijft zichzelf als een speler die het liefst het initiatief neemt, maar het niet erg vindt om een paar ballen tussendoor te blokken. Zijn backhand vindt hij sterker dan zijn forehand.
De drive van Floris komt uit het feit dat hij gewoon heel veel plezier heeft in het beoefenen van de tafeltennissport. Daardoor is hij bereid om heel veel tijd erin te investeren. Met deze drive wil hij een podium bereiken.
Over de verwachting voor volgend seizoen zegt Floris: “Ik verwacht dat volgend seizoen een leuk en uitdagend seizoen wordt. Ik denk dat het een goede kans is om als jeugdspeler te ontwikkelen”.
TOGB is zeer verheugd dat deze jonge getalenteerde spelers volgens seizoen in Den Opper te zien zullen zijn. Tezamen met vader een zoon de Boer zullen zij de basis zijn voor een stabiele eredivisieclub. In het volgende deel van dit vierluik zullen wij dieper op deze twee spelers aangaan waarvan vader al heel lang in het tafeltennislandschap actief is.

Foto’s: © NTT / Dutchfoto 2019