TTV TOGB gaat de eredivisie in (1)

In de komende vier weken is er elke week een stuk van TOGB te vinden in De Heraut omdat TOGB komend seizoen naar de eredivisie promoveert. Afgelopen week was het eerste deel te vinden.

Het eerste seniorenteam van TTV TOGB komt volgend seizoen uit in de eredivisie. Het allerhoogste niveau wat er in Nederland is, en dat met een slechts 1 echte senior, Michel de Boer, samen met zijn zoon Milo en met Tim Gras en Floris ZurMuhlen. Op de achtergrond wordt naar nog meer versterking gezocht, omdat de verwachting is dat dit jonge team echt alle zeilen bij zal moeten zetten om zich te handhaven in deze nieuwe competitie. Om deze spelers aan iedereen uit de gemeente voor te stellen is er de komende vier weken een vierluik te lezen in De Heraut. Het eerste deel gaat over de vereniging TOGB.

Ttv TOGB is in 1954 opgericht en maakte gebruik van de parochiezaal Willem Huygensz. De huidige tafeltennishal is sinds 1983 de thuisbasis voor deze bloeiende vereniging. Dat er getafeltennist wordt, is duidelijk. Echter in de kantine van Den Opper zijn er 4 vaste dartbanen, welke tijdens toernooien uitgebreid worden naar meer. Op het buitenterrein zjn een aantal Jeu de Boules banen te vinden, waar ook veel gebruik van gemaakt wordt.
De hele vereniging ademt sportiviteit uit, waar plezier en topsport hand in hand gaan.
Elke dag van de week zijn er activiteiten in en om het gebouw. Zo is er op dinsdagochtend van 9 tot 12 een tafeltennisochtend voor de 60 plus mannen, en op donderdagochtend is het de beurt aan de dames. Vrijwel elke dag worden er trainingen in verschillende groepen van beginnende tafeltennissers tot en met het allerhoogste niveau. Bij de beginnende tafeltennissers gaat het om de beginselen van de slagen spelenderwijs aan te leren. Tafeltennis is een van de moeilijkste sporten om te leren. Het vereist concentratie, maar ook een goede hand oog coördinatie. De trainers bij TOGB, welke vrijwel allemaal een achtergrond binnen de eigen club hebben zijn door de NTTB opgeleid. Naast het tafeltennissen wordt er ook veel aandacht besteedt aan nevenactiviteiten, variërend van een spelletjesavond tot en met trainingsweekenden, al dan niet in het buitenland. Dit heeft ervoor gezorgd dat TOGB momenteel een van de grotere tafeltennisclubs van de provincie is en zich op facilitair gebied kan meten met de landelijke top.
De laatste keer en enige keer eerder dat TOGB de eredivisie bereikte was kortstondig in het najaar van 2008 bij de dames. Destijds bereikten Merel Broers, Lenny van der Meer, Mariska de Boer Maaike Dekkers, Simone de Klerk en Anissa Schoonbrood voor TOGB. De eerste twee zijn nog steeds en Mariska weer als vrijwilliger actief bij de club. Dit team kende ook een zegereeks nadat ze in 2005 landskampioen bij de jeugd waren geworden. Dit korte avontuur willen deze jonge heren graag overtreffen. Om hieraan bij te dragen heeft Floris ZurMuhlen zich aangemeld bij TOGB. In het volgende deel van dit vierluik zal er ingegaan worden op deze nieuwe aanwinst.