TOGB succesvol bij Zuid-Hollandse kampioenschappen

Op 21 en 22 januari werden in de Margriethal in Schiedam de Zuid-Hollandse kampioenschappen georganiseerd.
Zaterdag 21 januari
Dit was de dag dat de jeugd in actie kwam. Met 10 deelnemers was TOGB goed vertegenwoordigd.
Riku Takeshita was ingedeeld in de categorie 15-19 jaar, klasse A. Hij behaalde daar de kwartfinale in het hoofdtoernooi, wat een bijzondere prestatie is omdat hij zelf pas 13 jaar is.
Niet iedereen wist via de poulefase door te dringen tot het hoofdtoernooi, maar gelukkig konden er wel veel wedstrijden gespeeld worden. Zo speelden Björn de Boer, Jordy van den Bulk, Dani Timal, Yuan van het Oosten, Dilan Beishuizen, Roy van den Bulk en  Tim Jacobs allen om de plaatsen 17 t/m 32 in de categorie 15-19 jaar, klasse D. Jordy, Yuan en Roy drongen door tot de halve finales waarbij Yuan de winst aan Jordy moest laten. De twee broers mochten in de finale tegen elkaar strijden waarbij Roy met 3-1 de sterkere was.
Gjalt Kikstra bereikte het hoofdtoernooi in de categorie 15-19 jaar klasse D en wist door te dringen tot de beste 8 waar hij verloor van de latere winnaar Dean de Ridder. In dezelfde categorie drong ook Lex Jankok door tot het hoofdtoernooi maar verloor daarna nipt in 5 games van Joas de Keizer.

In het dubbelspel klasse A behaalde Riku de halve finale met zijn partner Tobias van Geffen (Alexandria ’66). In de C-klasse dubbelspel wist Gjalt de halve finale te bereiken met oud TOGB-er Koen Schwartz die verhuisd is en nu bij TTV Dordrecht speelt.
In de D-klasse stonden er twee TOGB-koppels in de halve finale, Tim en Yuan en Roy en Jordy. Voor Tim en Yuan was dit ook het eindstation, maar Roy en Jordy knalden door naar de finale. Daar verloren ze in een spannende wedstrijd met 11-7 in de 5e game van Liu en Wang van Alexandria ’66.
Naast het jeugdtoernooi werd er ook een Toptoernooi georganiseerd voor de beste spelers uit de provincie. Michel en Milo de Boer waren uitgenodigd om deel te nemen. Beiden strandden in de kwartfinale. Michel die kampt met wat blessureleed moest zijn meerdere erkennen in Jonah Kahn. En Milo verloor nipt met 11-9 in de 5e game van de latere winnaar Gabrielius Camara.
Zondag 22 januari
Een dagje later waren de senioren aan de beurt. Elly Luo, Annika Mars en Luc Grünbauer kwamen voor TOGB in actie. In de dames klasse speelde Elly een 7-kamp. Elly wist één wedstrijd te winnen en moest die dag de winst aan de jonge jeugd van Rijnsoever laten. Hetzelfde gold voor het dubbelspel waar zij met Tara Iravani tweede werd achter Jitte de Klerk en Faya Vooijs.
Annika speelde mee bij de heren, klasse D. In de poule werd ze op onderling resultaat 4e in plaats van 2e en moest daardoor genoegen nemen om verder te spelen om de plaatsen 17 t/m 32. Daar trof ze Bjorn de Klerk die uiteindelijk geen wedstrijd meer verloor. In het dubbelspel met Yannik Marchand wonnen ze in de poule één  wedstrijd maar dat was niet genoeg om door te gaan.
Luc speelde alleen mee in het enkelspel (klasse E) en dat deed hij voortreffelijk. Hij werd ongeslagen poulewinnaar en wist vervolgens met goede overwinningen de finale te bereiken. In de finale was hij met 3-1 te sterk voor Tim van der Lans (Avanti) en mag zich Zuid-Hollands kampioen klasse E noemen.