TOGB-ers succesvol op NK jeugd

Op zaterdag 14 en zondag 15 mei kwamen heel wat TOGB-ers in actie tijdens de Nederlandse kampioenschappen voor de jeugd dat in Groesbeek werd georganiseerd.

Zaterdag 14 mei
Op zaterdag hadden spelers met een B-licentie de kans om de beste van Nederland te worden in hun klasse. Espen van der Valk en Razvan Friptu kwamen uit in de klasse O15 jaar. Espen wist drie van de vijf wedstrijden te winnen maar werd daarmee op onderling resultaat 4e en plaatste zich niet voor het hoofdtoernooi.
Razvan won vier wedstrijden en plaatste zich als nummer twee voor de kwartfinale. Daar moest hij met 3-1 zijn meerdere erkennen in Thomas Marres.

Ook Oliver Beemer (O19) was afgereisd naar Groesbeek om daar zijn laatste NK bij de jeugd te spelen. In zijn poule bleef hij ongeslagen en verloor slechts vier games. Vervolgens wist hij in de kwartfinale Daan Bakker te verslaan met 3-2. Helaas was de halve finale het eindstation maar kan hij terugkijken op een prachtige carrière bij de jeugd. En natuurlijk gefeliciteerd
met de 3e plaats.
Zondag 15 mei
Door zijn goede prestatie van de dag ervoor mocht Oliver ook meedoen bij het NK voor A-licenties. Samen met Milo de Boer, Rick Bakker, Riku Takeshita en Yuna Ritzerveld was TOGB goed vertegenwoordigd.
Yuna en Riku speelden in de O13 klasse mee. Yuna wist één wedstrijd in de poule te winnen en was daarmee jammer genoeg uitgeschakeld.
Riku won 3 wedstrijden, net als twee andere spelers in zijn poule. Op onderling resultaat werd hij tweede en plaatste zich daarmee direct voor de halve finale. In de halve finale won hij met 3-0 van Isaac van den Berg. In de finale waren de games spannend, maar met 15-13, 13-11 en 11-3 wist hij Kevin Ahlers te verslaan en mag zich Nederlands kampioen noemen. Proficiat, een prachtige prestatie!

Maar dat is niet de enige titel die binnen werd gehaald. In het dubbelspel behaalde Riku samen met Yunah ook de finale, die met 11-8 in de vijfde game werd gewonnen. Beiden van harte gefeliciteerd met deze titel!

Oliver, Rick en Milo speelden mee in de klasse O19. Het lukte Oliver deze dag niet een wedstrijd te winnen en werd in zijn sterke poule uitgeschakeld. Ook Rick had een sterke poule en kon wel een paar games winnen, maar het hoofdtoernooi zat er helaas niet in.
Milo stond derde op de plaatsingslijst en wist deze status waar te maken door zijn poule ongeslagen door te komen. In de kwartfinale stond hij tegenover teamgenoot Floris ZurMuhlen. Dit onderonsje werd met 3-0 door Milo gewonnen. In de halve finale kreeg Milo geen controle over de service van Kas van Oost en moest daardoor genoegen nemen met een bronzen medaille.

In het dubbelspel waren Milo en Rick ook succesvol. In de kwartfinale wisten ze knap 3-2 te winnen van de goed op elkaar ingespeelde broers, Aron en Daan Sanders.
In de halve finale troffen ze Kas van Oost en Barry Berben. De 1e game werd gewonnen maar al snel was het 1-1. De 3e en 4e game gingen heel close en ongelukkig met 11-9 verloren. Toch ook een mooie 3e plaats op dit NK.
Al met al een succesvol toernooi voor deze jongens!