TOGB 1 tegen Maashorst in Play-Offs

In onze tafeltennishal ‘den Opper’ werd zondagmiddag de laatste reguliere competitiewedstrijd in de eredivisie gespeeld. Het team was al zeker van de Play-Offs maar tegen wie de halve finale gespeeld gaat worden werd op deze dag beslist.

De tegenstander was de vereniging WELYNQ Maashorst uit Uden.
Voor aanvang van de wedstrijd stond Combilo TOGB op de 3e plaats, drie punten achter op Maashorst die de 2e positie bezette.
Oud-Belgisch kampioen, Lauric Jean, trapte af tegen de jonge Zwitser Mauro Schärrer. Het was een gelijk opgaande, spannende wedstrijd waarin de goed spelende Zwitserse international de langste adem had.
Met 11-7 in de 5e game gaat het eerste punt naar de mannen uit Uden.

Ook de 2e wedstrijd, waarin Michel de Boer het opnam tegen het andere Zwitserse talent Elias Hardmeier, was voor het publiek een spektakel.
Na een 2-1 achterstand in games dwong Michel de kopman van Maashorst tot een 5e game door de 4e game met 11-7 te winnen. In de beslissende game kwam Michel 6-5 voor, maar na de time-out van de tegenstander kwam de Nederlands kampioen er niet meer doorheen.

Het team uit Uden had de Spaanse speler Sanchez Terrones op positie drie gezet. Aan Milo de Boer de zware taak om deze nog ongeslagen speler te verslaan.
Milo kwam steeds beter in zijn spel en wist de 2-0 achterstand in games om te buigen naar 2-2.
Wederom kwam er een 5e en beslissende game aan te pas en wederom ging deze nipt verloren.

In de pauze keken onze spelers met een dubbel gevoel tegen een 3-0 achterstand aan. “Met een beetje geluk win je die beslissende games en sta je 3-0 voor”, aldus een teleurgestelde Michel de Boer.

Maar Lauric Jean bracht na de pauze de ommekeer. Met 3-0 wist hij op overtuigende wijze de strijd tussen de kopmannen te winnen.
Milo de Boer kon deze keer niet winnen van de zeer goed spelende Mauro Schärrer waardoor de mannen van TOGB tegen een 4-1 achterstand aankeken.

In de 6e wedstrijd had Michel de Boer zijn tactiek in de 1e game nog niet gevonden tegen de Spaanse aanwinst van Maashorst, maar al gauw was dat probleem opgelost.
Michel had het spel volledig onder controle en won de 4e game zelfs met 11-1.
Het dubbelspel was een formaliteit.
Alhoewel Lauric en Milo nog wel een game wonnen van het Zwitserse duo werd de einstand bepaald op een 5-2 verlies.

Door deze uitslag blijft WELYNQ Maashorst op de 2e plaats en Combilo TOGB op de 3e plaats staan.
Hierdoor zullen ze in de halve finale Play-Offs weer tegen elkaar uitkomen.
Door de 2e plaats heeft Maashorst het thuisvoordeel en zullen onze spelers en supporters van TOGB op zaterdag 14 mei afreizen naar Uden.
De winnaar van dit duel plaatst zich voor de finale Play-Offs die gespeeld zal worden op 26 mei in Hilversum.