Tafeltennis – Paaseierentoernooi – 2022

Het was al weer een paar jaar geleden, dat we het Paaseierentoernooi voor senioren hielden. Reden bekend zullen we maar zeggen. We houden dit toernooi op de clubavond voor Pasen. Bij dit toernooi wordt er gestreden om eieren en kan er in de kantine regelmatig een eitje verschalkt worden. Naast senioren worden ook de oudere jeugdleden uitgenodigd, dit om alvast kennis te maken met het tafeltennisgebeuren bij de senioren.

Op donderdag 14 april was het zover.

De week ervoor zagen we al een man met dozen sjouwen. “Wie is die man?”. Nou dat was dus Willem van der Meer, de man die jaarlijks in opdracht van onze secretaris zorgt voor een grote hoeveelheid eieren. Willem bedankt!

Op de uitnodiging voor dit toernooi hadden 25 leden gereageerd, niet zo veel. Men kon tot 20.00 uur inschrijven, dus er was nog hoop. Gelukkig kwamen er nog een paar, zodat om 20.30 uur 31 leden konden starten met de wedstrijden

Aad Wijsman en Henny Krak hadden een mooie indeling naar sterkte gemaakt. De 31 deelnemers waren verdeeld over 5 poules van 5 en 1 poule van 6. Gespeeld werd volgens het systeem van de Onderlinge (4 partijen van 5 games bij de poules van 5 dan wel 5 partijen van 4 games bij de poule van 6). Onder de deelnemers slechts 1 jeugdlid, Gjalt Kikstra.

Achter de bar zorgden Cees-Jan van der Stoep en Bonte de Jong voor het drankje. Rick Wesdorp ontfermde zich weer over het tussendoor koken van de eitjes. Ze waren uitstekend, goed gedaan Rick!.

Zo rond half 12 waren de partijen gespeeld en konden de eieren uitgereikt worden. De nummers 1 in de poule kregen een doos eieren. Vervolgens werd er per poule nog een doosje via loting verdeeld en tot slot mocht iedere speler een doosje mee naar huis nemen. “Eind goed, al goed!”

De uitslagen: de nummers 1 in de poules waren Willy Lia, Aad Luiten, Rick Wesdorp, Candy Guo, jeugdlid Gjalt Kikstra en Vidar Stevens. Het deelnemende jeugdlid presteerde dus optimaal. Om met de woorden van een oud-voorzitter te spreken: “Volgend jaar een pouletje hoger”

Met de aanwezige darters en andere bezoekers was het een gezellige clubavond. Met dank aan iedereen!

Aad Wijsman