Tafeltennis Onderlinge seizoen 2020-2021 is van start!!

Op donderdag 12 maart werd de geplande Onderlinge Tafeltennis om even na 18.00 uur abrupt afgelast. Corona zorgde er op het sportpark voor dat heel veel sporten stil kwamen te liggen. Het lijkt al een eeuw geleden, maar is nu nog maar 6 maanden.

De meeste sporten zijn inmiddels weer beetje bij beetje opgestart, zo ook het Seniorentafeltennis op de dinsdagmorgen (voor de wat oudere heren), de donderdagmorgen (voor de dames) en op de donderdagavond (voor alle seniorleden).

Ja en in september begonnen we altijd met de Tafeltennis Onderlinge en dat hebben we nu (na toestemming) ook maar gedaan. Op donderdag 10 september was het zover, het seizoen 2020-2021 kon geopend worden. De Corona-regels in acht houdend in zowel sportzaal als in de kantine.

Deze avond kwamen er 24 man opdagen, die (volgens de ranglijst  tot 12 maart) verdeeld werden over 4 poules.  Ieder speelde 5 wedstrijden van 4 games. Dat aantal van 24 kwam met 12 tafels heel mooi uit, want iedereen kon tegelijk spelen. Toen we om 20.30 uur startte was de zaal dan ook in een keer vol, maar na een kleine 20 minuten was die zaal ook weer in een keer leeg en . . . . stond er een file voor de bar tot bijna in het halletje. Barman Hennie Bes liet zich niet gek maken en handelde het keurig af. Met als resultaat een gezellig (Corona-)volle kantine!

Ieder had het naar z’n zin.

Om 23.20 uur was de strijd gestreden en werd de uitslag bekend gemaakt. De toppers in de poule stegen wat op de ranglijst, de spelers die minder scoorden zakten wat op de ranglijst. Mooi voor de indeling de volgende maand, meer niet.  We spelen dan op donderdag 8 oktober.

Met dank aan barman Hennie.

Aad Wijsman