Milo de Boer redt eer tegen Smash ’70

Met de twee sterke topspelers Laurens Tromer en Lauric Jean arriveerden de tegenstanders van onze heren op
zondagmiddag 5 maart in Berkel en Rodenrijs. Het team werd gecompleteerd met de altijd lastig spelende Gerben Last. Voor TOGB kwamen Milo de Boer, Tim Gras en Xavier Peral Parent in actie.

De eerste wedstrijd begon met gamewinst voor Milo tegen Lauric Jean. Na twee keer 11-9 verlies won Milo met 11-5 en dwong daarmee een beslissende game af. In deze game kwam Milo met een paar ongelukkige rally’s op achterstand die hij niet meer te boven kwam en een stunt uitbleef. Ook in de 2e wedstrijd kwam het aan op een 5e game. Daarin Leek Tim alles onder controle te hebben met een 9-6 voorsprong op Gerben Last. Helaas was het Last die vijf punten op rij maakte en de 2-0 maakte voor zijn team. In de 3e partij had Xavi, die gisteravond nog een lange, spannende wedstrijd in Frankrijk speelde, het moeilijk tegen tweevoudig Nederlands kampioen Laurens Tromer. De wedstrijd ging met 3-1 verloren en de mannen van TOGB keken in de pauze tegen een 3-0 achterstand aan.

Het was Milo die na de pauze het eerste punt voor zijn team binnenhaalde. Met 3-0 bedwong hij het lastige spelletje van Gerben Last. Ondanks dat Xavi met goed spel de 1e game van Lauric Jean won, lukte het niet een 2e punt voor de thuisploeg aan het scorebord toe te voegen. Ook in de laatste twee wedstrijden bleken de heren uit Hattem te sterk en werd er na vier uur een einduitslag van 1-6 genoteerd.

Coach Michel de Boer had, gezien de opstelling van de tegenstanders, vandaag gehoopt op twee punten. “Tegen Laurens en Lauric weet je dat het lastig wordt om te winnen. De twee punten moesten gemaakt worden tegen Gerben Last, maar we moeten nog leren ‘cooler’ te zijn op beslissende momenten. We staan nu na vier wedstrijden op de 3e plaats in het klassement en we zullen keihard aan de slag moeten om de play-offs te halen (beste vier). En natuurlijk is het ook een beetje geluk hebben met de opstelling van de tegenstanders. Dit zit tot nu toe niet echt mee”.