Milo de Boer brons bij Masters

Op zaterdag 27 augustus en zondag 28 augustus werd het nationale Masters toernooi gespeeld in het mooie sportcomplex Het Binnenveld in Wageningen. Onze topspelers Tim Gras en Milo de Boer waren uitgenodigd om mee te doen.

Tim startte op zaterdag in de voorronde waar hij in een poule was ingedeeld met Roel Bogie, Ivan Kahn en onze trainer Patrick Bruijne, die namens Taverzo meedeed.

De eerste wedstrijd tegen Roel Bogie was gelijk een spannende, en achteraf ook de meest belangrijke. Tim won de 1e en 4e game, maar trok in de 5e en beslissende game aan het kortste eind en moest Roel bij 14-12 feliciteren. Tegen Patrick wist Tim een mooie 3-0 overwinning te noteren. De laatste wedstrijd tegen Ivan moest Tim winnen om in het hoofdtoernooi verder te kunnen. Helaas was het hem niet gegund en ging de winst met 11-9, 3-11, 11-6 en 12-10 naar Ivan Kahn.

Milo was vanwege zijn ranglijstpositie (nr. 5 per 1 juli) direct in de kwartfinale geplaatst die op zondag werd gespeeld. Zijn tegenstander in de kwartfinale was Ivan Kahn, die net als de dag daarvoor van Roel Bogie wist te winnen. Milo maakte nauwelijks fouten en plaatste zich met een goede 4-1 overwinning voor de halve finale.
In de halve finale trof hij Gabrielius Camara (Taverzo) waar hij regelmatig tegen traint. De 1e en 2e game gingen nipt met 12-10 en 11-9 verloren. Na een 3-0 achterstand in games vocht hij zich terug in de wedstrijd en won twee games op rij. Hij was goed op weg om een beslissende 7e game af te dwingen, maar kon de 9-6 voorsprong niet omzetten in winst. Met 4-2 ging de wedstrijd verloren en moest Milo genoegen nemen met een bronzen plak.