Maximale score eredivisieteam

De aanwezige toeschouwers werden zondagmiddag 19 februari getrakteerd op prachtige tafeltennisrally’s. In de thuiswedstrijd tegen het Leidse Scylla werden maar liefst vijf wedstrijden pas beslist in de 5e game, die allemaal in het voordeel vielen van onze mannen. Na bijna vijf uur tafeltennis stond er een 7-0 overwinning op het scorebord.

In de openingswedstrijd verloor onze Spaanse Xavier Peral Parent de 1e game van Mads Oomen, maar zette daarna orde op zaken en trok de partij met 3-1 naar zich toe. Milo de Boer, die zaterdagavond pas thuis kwam na een intensieve week van internationale wedstrijden in Praag (Tsjechië), kwam tegen de ‘Leidse’ Spanjaard Borja Sanchez Lopez op een 2-1 achterstand. In game vier en vijf had Milo de juiste tactiek gevonden en pakte met 11-3 en 11-4 het tweede punt van de wedstrijd.
De wedstrijd tussen Tim Gras en Gerard Bakker was stuivertje wisselen. In de 5e en beslissende game hield Tim het hoofd koel en sloeg één van de mooiste ballen van de wedstrijd (voor de kenners: een roller om het net). Hierdoor ging TOGB met een comfortabele 3-0 voorsprong de pauze in.

Na deze pauze kwamen de twee Spaanse kopmannen tegen elkaar in actie. Een ontzettend spannende strijd met lange rally’s en prachtige punten en wederom een 5e game om de winnaar te bepalen. Xavier kwam daarin al snel op een 5-0 voorsprong die hij niet meer uit handen gaf en de 4-0 noteerde.
Tegen Mads Oomen moest Tim zich alleen in de 1e game gewonnen geven. De andere drie games waren spannend maar Tim sloeg toe op de beslissende momenten en voegde weer een punt aan de voorsprong toe.
Vervolgens leek Milo tegen de ervaren Gerard Bakker het onderspit te delven toen hij op een 2-0 achterstand stond. Ook in deze partij vlogen de meest spectaculaire punten over en weer. Door rustig te blijven en overzicht te houden wist Milo de achterstand om te buigen naar een 3-2 overwinning. Hetzelfde gold voor het dubbelspel, de laatste wedstrijd van de dag. In game vier leek het Leidse duo Sanchez Lopez/Bakker de spreekwoordelijke eer te redden met drie matchpoints (10-7). Maar Milo en Xavi knokten zich terug en sleepten de game alsnog met 13-11 uit het vuur. Hierdoor werd ook de allerlaatste partij beslist in game vijf. Milo en Xavi hadden net iets meer over dan de Scyllanen en haalden met 11-5 de maximale score binnen.

In het algemeen klassement staan de heren na twee speelronden op een gedeelde 2e plaats. Zondag 26 februari speelt het team om 14.00 uur weer een thuiswedstrijd. Zij nemen het dan op tegen Klimaatgroep Stars uit het verre Middelstum.