Jeugdcompetitie najaar 2021

Op 11 december is de laatste competitieronde bij de jeugd gespeeld. Geen kampioenen dit seizoen, maar wel progressie!

Jeugd 1
Dit team speelt in de hoogste landelijke klasse bij de jeugd en heeft zich ten doel gesteld om kampioen van Nederland te worden in mei 2022. Stap 1 was om bij de beste 4 teams te eindigen in het najaar. En dat is heel goed gelukt. Alleen in de uitwedstrijd tegen Smash ’70 noteerden ze een verliespartij, maar verder ging er geen wedstrijd verloren. Maar liefst 4 wedstrijden werden met de maximale score van 10-0 gewonnen. Rick Bakker, Oliver Beemer en Sjoerd van Heerebeek eindigden met 80 punten op de 2e plaats achter Smash’70, dat eerste werd met 83 punten.
Volgend seizoen is het erop of eronder. Het belooft het spannende strijd om de titel te gaan worden.

Jeugd 2
Dit team ging voortvarend van start en stond op een bepaald moment bovenaan in de landelijk C poule totdat er in Middelburg met 10-0 werd verloren. Helaas een totale off-day wat hen waarschijnlijk achteraf het kampioenschap heeft gekost. Het team bestaat uit jonge, gemotiveerde spelers met internationale ervaring. Uiteindelijk zijn Razvan Friptu, Riku Takeshita, David Leeson en Espen van der Valk op de 3e plaatst geëindigd met slechts 4 punten verschil met de nummer 1 Alexandria ’66.

Jeugd 3
Ook dit team is op de 3e plaats geëindigd en heeft een zeer stabiel seizoen gespeeld. Gjalt Kiksta, Lex Jankok en Lian van den Toorn wisten zich heel goed staande te houden in de 4e klasse. Het team had een paar keer een invaller nodig, maar deze rol werd prima ingevuld door Björn de Boer. Wie weet lukt het om volgend seizoen een stapje hoger te komen.

Jeugd 4
Thomas Klaassen, Hidde Voogt, Jeffrey Westphal en Björn de Boer hadden het een stuk moeilijker in poule A in de 4e klasse. Ondanks de verliespartijen en de laatste plaats is het team altijd positief en strijdvaardig en dat is zeker een compliment waard. Hopelijk treffen ze volgend seizoen een poule met meer gelijkwaardige spelers.

Jeugd 5
Het enige jeugdteam dat in de duo competitie werd ingedeeld zodat ze rustig ervaring op konden doen met het spelen van officiële wedstrijden. Helaas werd een vuurdoop doordat ze door de afdeling zijn ingedeeld in de hoogste duo klasse A.
Alleen Hector Boudesteijn had al eerder competitie gespeeld als enthousiaste beginner. Desalniettemin zijn de jongens er iedere wedstrijd vol goede moed tegen aan gegaan en lieten ze hun koppie niet hangen. Voor de gebroeders Roy en Jordy van den Bulk leverde dit voor beide een winstpartij op. Ook wonnen ze twee keer een dubbelspel wedstrijd. Chapeau! Florian Los werd later nog bij het team gevoegd, maar is nog niet in actie gekomen.
Met weer iets meer ervaring op zak gaat het volgend seizoen ongetwijfeld beter.

Jordy van den Bulk in actie.
Roy van den Bulk in actie

Helaas hebben we afscheid moeten nemen van Thomas Klaassen en Hector Boudesteijn. We wensen hen veel succes met alle andere leuke dingen die ze gaan doen.
Tegelijkertijd verwelkomen we weer heel veel nieuwe enthousiaste spelers en speelsters in de trainingsgroepen die klaar worden gestoomd voor de competitie.
En natuurlijk een groot compliment voor de inzet van alle coaches, trainers, begeleiders en ouders. Zonder jullie zou dit allemaal niet mogelijk zijn. Dank jullie wel!