Jeugd 1 verliest 1e halve finale Play-Offs

Vol goede moed vertrokken onze jongens op zaterdag 16 april naar Terborg om het daar op te nemen tegen Hercules 1 in de eerste halve finale van de Play-Offs.

Oliver Beemer beet het spits af tegen de kopman van Hercules, Daan Sanders.
Oliver had een voortvarende start en wist de 1e game te winnen.
De drie daaropvolgende games waren met 11-5, 11-9 en 11-9 voor de kopman van Hercules.
In de 2e wedstrijd nam Sjoerd van Heerebeek het op tegen de tweelingbroer van de kopman, Aron Sanders.
Het lukte Sjoerd jammer genoeg niet om een game te winnen waardoor de jongens als snel tegen een 2-0 achterstand aankeken.
Gelukkig wist Rick Bakker het 1e punt binnen te halen.
In de 3e wedstrijd won hij overtuigend met 3-0 van Evi ten Have.

In het dubbelspel verloren Rick en Sjoerd de 1e game ongelukkig met 16-14. Ze wisten vervolgens terug te komen tot 2-1 in games, maar met 11-8 ging de 4e game en de wedstrijd naar Hercules.

Oliver Beemer vocht in wedstrijd 5 een spannende strijd uit met Aron Sanders. Oliver kwam 2-1 voor in games maar in de beslissende 5e game trok Aron Sanders aan het langste eind. Tussenstand 4-1 in het voordeel van Hercules.
En wederom was het Rick Bakker die de hoop in de wedstrijd terugbracht. Rick kwam 2-1 achter in games en in game 4 keek hij tegen een 8-4 achterstand aan in zijn wedstrijd tegen de kopman Daan Sanders.
Uiteindelijk draaide de wedstrijd helemaal om. Rick won alsnog de 4e game en in game 5 was hij de sterkste van de wedstrijd die bestond uit veel mooie rally’s. Een knappe en belangrijke overwinning.
De 7e wedstrijd was verrassend. Sjoerd van Heerebeek stond tegenover Evi ten Have. De wedstrijd zou op papier in het voordeel van Sjoerd uit moeten vallen, maar niets bleek minder waar. Het lukte Sjoerd niet om bij een 2-0 voorsprong in games de concentratie goed vast te houden en liet zich teveel afleiden door publiek en randzaken. Evi maakte 2-2 waardoor er een 5e game gespeeld moest worden. Deze beslissende game ging helaas met 11-5 verloren.

Alle zeilen moesten op dat moment bijgezet worden om in de returnwedstrijd nog een goede kans te kunnen maken.
Rick Bakker, die nog ongeslagen was, verloor zijn wedstrijd tegen Aron Sanders met 3-1 waardoor de tussenstand inmiddels 6-2 was geworden in het voordeel van de tegenstander.
Gelukkig wist Oliver Beemer zijn wedstrijd tegen Evi ten Have positief af te sluiten en pakte zo het 3e punt van de wedstrijd.
In de laatste wedstrijd kon Sjoerd van Heerebeek geen vuist meer maken tegen de kopman van Hercules wat uiteindelijk resulteerde in een 7-3 verlies.

Om nog een kans te maken op de finale voor het algehele landskampioenschap zullen de jongens zaterdag 23 april de thuiswedstrijd met 8-2 moeten winnen.
Bij 7-3 winst is er ook nog een kans, maar dan zullen de games geteld moeten worden.

Niks is onmogelijk in de sport, maar zij hebben wel alle steun nodig van onze supporters.
De wedstrijd begint om 13:00 uur. Komen jullie aanmoedigen?