Jeugd 1 TTV TOGB behaalt monsterzege, heren 1 stelt teleur

Rick Bakker in actie.

Op zaterdag 18 september is de tafeltenniscompetitie officieel van start gegaan. Alle landelijke teams en jeugdteams van TTV TOGB speelden een uitwedstrijd.

Het eerste herenteam van Combilo TOGB reisde af naar Uden om af te trappen tegen TTV Maashorst. Speler/coach Michel de Boer koos voor de opstelling met de Fransman Enzo Leguistin, Tim Gras en Floris Zur Muhlen.
TTV Maashorst trad aan met twee Zwitserse spelers naast Jochem de Hoop.

Tim Gras beet het spits af tegen de als eerste geplaatste Elias Hardmeier. Helaas had Tim weinig in te brengen tegen het stabiele en degelijke spel van Hardmeier. Enzo pakte vervolgens het eerste punt door met 3-2 van de Hoop te winnen. De drie daaropvolgende wedstrijden werden allen met 3-0 verloren waardoor de Berkelaren tegen een 4-1 achterstand aankeken. Floris leek het tweede punt van de dag te pakken, maar verloor nipt met 3-2 van Jochem de Hoop. Nieuw dit seizoen is het dubbelspel in de eredivisie. Ook deze pot ging met 3-2 naar de spelers van TTV Maashorst.

De coach en spelers van Combilo TOGB hadden op meer gehoopt. Volgende week zondag, 26 september, speelt het team de eerste thuiswedstrijd tegen streekgenoot Taverzo uit Zoetermeer.

Het tweede herenteam dat uitkomt in de 1e klasse wist met 8-2 te winnen van Taverzo. Benjamin Slijper en Nicolas Drouard wonnen beide 3 wedstrijden. Ivar Noordam wist 1 partij in winst om te zetten. Mark Heezen kwam alleen in actie tijdens het dubbelspel met Benjamin Slijper. Ook deze wedstrijd werd gewonnen.

Het eerste landelijke jeugdteam van TTV TOGB, dat uitkomt in de hoogste klasse (landelijk A), vertrok al vroeg naar Hilversum. Om 11:00 startte de wedstrijd tegen de gelijknamige club. Binnen een mum van tijd kwamen de jongens Rick Bakker, Oliver Beemer en Sjoerd van Heerebeek al 3-0 voor. Alleen Sjoerd had het in zijn wedstrijd lastig tegen Anouk van den Boom. Dezelfde Anouk dwong ook Rick Bakker tot 5 games in de 7e partij. Uiteindelijk vetrokken de jongens met een 10-0 zege op zak. Een fantastische start en een mooie uitgangspositie om in de top 3 te eindigen en te gaan strijden om het landskampioenschap volgend jaar.

Het tweede landelijke jeugdteam, uitkomend in landelijk C behaalde een 6-4 overwinning op het Goudse Vriendenschaar. David Leeson won alle drie de wedstrijden. Razvan Friptu won er twee en Espen van der Valk voegde daar ook nog een overwinning aan toe.

Overige uitslagen:

Taverzo 4 – TOGB 3 2-8

Play Fair 1 – TOGB 5 5-0

Zaterdag 25 september spelen alle jeugdteams en de het 2e herenteam thuis in Den Opper vanaf 13:00 uur.

Zondag 26 september speelt het 1e herenteam thuis tegen Taverzo, aanvang 14:00 uur.

De toegang is gratis.