Jeugd 1 pakt wederom maximale score

Het eerste herenteam kwam dit weekend niet in actie. De overige teams speelden wel een competitieronde.

Het eerste jeugdteam reisde af naar Hutaf in Huissen. Sjoerd van Heerebeek, Rick Bakker en Oliver Beemer wisten voor de tweede keer dit seizoen een 10-0 overwinning te behalen. Alhoewel de uitslag anders doet vermoeden, ging het niet volledig van een leien dakje.
Vooral Jesper van Zanten gaf behoorlijk tegengas en wist Rick en Sjoerd tot het uiterste te dwingen.
Door deze maximale overwinning maakt het team het verlies van vorige week, tegen directe concurrent Smash ’70, weer enigszins goed. Ze bezetten momenteel de tweede plaats in het klassement met 2 punten achterstand op de nummer 1, Smash’ 70.

Waar jeugd 1 zich herpakte, moest team 2 een 10-0 nederlaag incasseren. Tegen de nummer twee uit Middelburg, hadden de koplopers op meer gehoopt. Door deze nederlaag zakt het team van de eerste naar de derde plaats in de poule.

Het tweede herenteam was op bezoek bij Pecos in Oegstgeest. Zij verstevigden hun koppositie door met 8-2 te winnen. Doordat de tegenstander met een man minder speelde kreeg het team 3 punten cadeau. Ivar Noordam won twee partijen maar moest in beide partijen wel tot het uiterste gaan. Tot twee keer toe wist hij heel knap een grote achterstand in zijn voordeel te keren. Ook Benjamin Slijper pakte twee overwinningen. Mark Heezen won zijn eerste partij met 3-0. In zijn tweede wedstrijd was het lastig omdat de tegenstander goed wist om te gaan met het noppenspel van Mark. Deze wedstrijd ging met 3-1 verloren. En ook het dubbelspel ging naar de tegenpartij.

Uitslagen overige jeugdteams:
Taveba 2 – TOGB 3(Lian, Gjalt, Lex) 7-3
Tavernie 1 – TOGB 4(Hidde, Thomas, Jeffrey) 3-7
Scyedam 3 – TOGB 5(Roy en Jordy) 4-1

Komend weekend staan er geen competitiewedstrijden op het programma, maar het wel het Nederlands Kampioenschap in Zwolle. Namens TOGB zullen Michel de Boer, Milo de Boer, Tim Gras en Floris Zur Muhlen in actie komen.

Foto: jeugdteam 1(v.l.n.r. Oliver Beemer, Sjoerd van Heerebeek en Rick Bakker)