Heren 1 wint in eigen huis

Op zondagmiddag 16 oktober kwam de promovendus PingPongAlkmaar op bezoek in den Opper. Het team kon dit weekend niet beschikken over Milo de Boer die namens Nederland was geselecteerd voor twee interlandwedstrijden.

In de openingswedstrijd had de jonge Fransman Louis Reuseau geen enkele moeite met de ervaren rot John Scott en zette het eerste punt voor TOGB op het bord. Voor het eerst dit seizoen verscheen onze Nederlands kampioen Michel de Boer achter tafel. Tegen de linkshandige Mark Smith liet hij zien het spelletje nog niet verleerd te zijn. Ondanks het lastige spel van zijn tegenstander wist hij met 3-1 te winnen. Tim Gras kwam in zijn wedstrijd tegen Yana Timina 5-2 achter, maar zette dat recht en is geen enkel moment meer in de problemen gekomen.

Met een comfortabele 3-0 voorsprong gingen onze mannen de pauze in. Ook na de pauze zetten zij de zegereeks voort. Louis verslikte zich één game in Mark Smith maar zette in de vierde game orde op zaken en won met 11-1. Tim en Michel konden tegen respectievelijk John Scott en Yana Timina een 3-0 overwinning noteren.

Alleen de laatste pot moesten de heren aan PingPongAlkmaar laten. Tegen de goed op elkaar ingespeelde Mark Smith en John Scott waren Louis en Tim niet opgewassen, waardoor de einstand werd bepaald op 6-1.
Met nog twee wedstrijden te gaan bezet Combilo TOGB de tweede plaats in het klassement. Op zondag 20 november (aanvang 14:00 uur) is de laatste thuiswedstrijd van de reguliere competitie. Als het team eindigt in de top 4 zullen ze verder spelen in de Play-Offs voor het landskampioenschap.

Volgend weekend worden in Zwolle de Nederlandse kampioenschappen gespeeld. Namens TOGB zullen Milo en Tim deelnemen in het enkelspel, dubbelspel en mixed dubbelspel. Michel zal zijn individuele titel niet verdedigen en komt alleen uit in het dubbelspel met zijn zoon Milo.

Louis en Tim in actie in het dubbelspel.