Heren 1 lijdt nipt verlies tegen Klimaatgroep Stars

In de tweede thuiswedstrijd van het seizoen namen onze topspelers het op tegen Klimaatgroep Stars uit Middelstum. Het team uit het hoge noorden kwam op volle sterkte met Clement Chobeau, Arthur Bilas en Shuohan Men. Voor TOGB stonden deze wedstrijd Segun Toriola, Xavier Peral Parent en Milo de Boer in de basis.
Segun opende tegen de bijna 23-jarige dame Shuohan Men. De in Frankrijk wonende Segun, die de lange reis kennelijk nog in de benen had, kende een stroeve start tegen de goed spelende Men. Gelukkig wist hij met zijn ervaring de beslissende game te winnen en bracht daarmee TOGB op voorsprong.
Tegen de Belgische Bilas ging Milo voortvarend van start maar vergat vier gamepoints te verzilveren. Met 11-9 trok Milo de stand gelijk en kwam na een perfecte 3e game (11-2) op een 2-1 voorsprong. In game vier wist de Belg twee matchpoints weg te werken en zette na winst in de beslissende game het eerste punt voor Klimaatgroep Stars op het bord.
Na twee vijfsetters kregen de aanwezige toeschouwers een flashback naar vorige week toen de wedstrijd bijna vijf uur duurde. Maar de kopman van de tegenstanders, Chobeau, was om tactische redenen op positie drie geplaatst en gunde Xavi geen enkele game.

Na de pauze pakte Segun zijn tweede overwinning van de dag. Met 3-1 versloeg hij Arthur Bilas. Ook Xavi zette de vaart erin en zette TOGB weer op voorsprong (3-2) door Shuohan Men met 3-0 te verslaan. De 18-jarige Milo moest tegen de sterke Chobeau vol aan de bak. Ondanks dat Milo uitstekend meekomt in de rally’s ging de winst (3-1) naar de Fransman, die vorig seizoen geen wedstrijd verloor in de eredivisie. Bij een stand van 3-3 zou het dubbelspel het verschil gaan maken tussen winst en verlies. De heren van Klimaatgroep Stars waren duidelijk beter op elkaar ingespeeld en versloegen Segun en Xavi met 3-1.

“Terugkijkend kan ik leven met het nipte 4-3 verlies tegen dit team in deze sterke opstelling. Het was een gelijk opgaand duel waar we eigenlijk maar één kans op winst hebben laten liggen”, aldus coach Michel.
Ook volgende week spelen onze mannen een thuiswedstrijd. Zondag  5 maart komt van Wijnen/Smash ’40 uit Hattem op bezoek. Vanaf 14.00 uur is iedereen welkom en is tafeltennis op topniveau gegarandeerd!
Ook op zaterdag 4 maart is onze mooie speelzaal goed gevuld. Alle zes de jeugdteams zullen dan vanaf 13.00 uur in actie komen. Het belooft weer een gezellig weekend te worden.