Goede start heren 1 in Eredivisie

Op zondagochtend vertrok ons eerste herenteam richting Middelstum, dat ver boven Groningen ligt. Het doel was om Klimaatgroep Stars te verslaan, één van de geduchte concurrenten voor de play-offs. Coach Michel de Boer (Nederlands kampioen 2010 en 2021) kwam zelf niet in actie en had voor deze belangrijke wedstrijd Milo de Boer, Segun Toriola en de Franse nieuwkomer Louis Reussau opgesteld.

Milo beet het spits af tegen de drievoudig Nederlands kampioene bij de dames, Shuohan Men. In de eerste game voerde Shuohan de boventoon. Maar daarna kwam Milo op dreef en haalde het eerste punt binnen door drie games op rij te winnen.
Het tweede punt volgde al snel doordat Segun met 3-0 Colin Rengers versloeg. In de derde wedstrijd stonden de twee Franse spelers tegen elkaar. Tegen de sterke Chobeau, die onlangs nog het Top 20 toernooi van Middelstum op zijn naam schreef, zat Louis dichtbij gamewinst. In game twee en drie kon hij respectievelijk een 10-7 en en 8-3 voorsprong niet verzilveren en was de tussenstand: 1-2 voor Combilo TOGB.

Ook in zijn tweede wedstrijd kwam Segun niet in de problemen en won 3-0 van Shuohan Men. Tegen de Franse kopman van Klimaatgroep Stars wist Milo met goed spel de tweede game te winnen, maar in de overige games was Chobeau de sterkste. Even leek de tussenstand naar 3-3 te gaan omdat Louis met 2-0 achter kwam tegen een goed spelende Colin Rengers. Louis maakte 2-2 in games maar keek in de beslissende game tegen een 8-4 achterstand aan. Deze achterstand wist hij punt voor punt weg te werken en won met 11-8. In de laatste partij van de dag vormden Segun en Louis het koppel voor het dubbelspel. Na een onwennige eerste game en wat tactische aanpassingen van de coach, kon het team een 5-2 overwinning noteren.

“Ik ben zeer tevreden over de uitslag. Dit is voor ons een prima start van de competitie”, aldus coach Michel.
Ook alle jeugdteams van TOGB wisten dit weekend te winnen.