Combilo TOGB ziet duidelijk het licht

Afgelopen zaterdag wist Combilo TOGB de uitwedstrijd tegen Salamanders (Wateringen) met de grootst mogelijke cijfers, 6-0, te winnen.

Er was besloten om met dezelfde opstelling te spelen als de week ervoor tegen Hilversum.
Dat betekende dat Enzo Leguistin, Michel de Boer en Milo de Boer de punten moesten binnenhalen voor de Berkelse club.

Enzo, die vorige nog teleurstelde, was getergd. Hij liet er werkelijk waar geen moment twijfel over bestaan wie de eerste partij moest winnen. In een overduidelijke 3-0 werd kopman Stephan Tromer naar de kant gestuurd.

Michel de Boer speelde de tweede partij van de dag tegen Emanuel Martins Ferreira. Ondanks dat Emanuel een stuk lager op de Nederlandse ranglijst staat maakte hij het Michel niet makkelijk. Michel moest tot het allerdieptste gaan en won uiteindelijk met het kleinst mogelijke verschil zijn partij.

De laatste partij voor de pauze was voor Milo. Ook hij wilde zich bewijzen na vorige week; vooral op het mentale vlak, want dat hij kan tafeltennissen weten we. Hij speelde tegen Casper ter Lüün, waar hij regelmatig mee traint. Milo speelde goed en geconcentreerd. Hij versloeg Casper met 3-1.

Na de pauze vochten zowel Michel (tegen Stephan) als Enzo (tegen Casper) een verbeten strijd. Voor beide TOGB’ers kwam het aan op een vijfde game maar die wisten ze allebei naar zich toe te trekken.

Milo mocht in de laatste partij proberen de 6-0 te scoren. Tegen Emanuel, ook een van Milo’s trainingspartners, lukte het waar het TOGB kamp op hoopte. Milo won in 4 games en zette daarmee de maximale overwinning op het scorebord.

Milo was na afloop tevreden over het resultaat, maar wel kritisch over zijn eigen spel: “Er zijn nog aardig wat punten te verbeteren, dus zal er van de week weer volle bak getraind moeten worden.” Komende zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Tempo-Team (Amsterdam) op het programma, dat op de een na laatste plek zijn.

Jeugd uitslagen 10 oktober:
Hilversum 2 – TOGB 1  2-8
Vriendenschaar 2 – TOGB 2  6-4