Combilo TOGB verovert 3e plaats in eredivisie

Afgelopen zondag werd de laatste thuiswedstrijd van de reguliere competitie gespeeld bij tafeltennisvereniging TOGB. De tegenstander was Tempo-Team 1 uit Amsterdam.
De grote groep trouwe supporters was vastberaden de mannen aan een zo groot mogelijke uitslag te helpen om de positie veilig te stellen. En dat heeft geholpen want na een wedstrijd van vier uur stond er een maximale 7-0 overwinning op het scorebord. Dit levert de mannen van Combilo TOGB een mooie derde plaats op in de tussenstand.

Het was Michel de Boer die de openingswedstrijd speelde en TOGB op voorsprong bracht door met 3-0 van Illias Faraj te winnen. In de tweede wedstrijd nam Milo de Boer het op tegen Maurice Schulte. Milo had moeite met de service van Maurice en kwam al snel 2-0 achter in games.
Bij een 8-7 achterstand in de derde game nam coach Michel een time-out waarna Milo vier punten op rij maakte en de game met 11-8 uit het vuur sleepte. In de vierde en vijfde game kreeg Milo grip op de service van zijn tegenstander en won met 11-4 en 11-6.
Floris Zur Muhlen begon in zijn eerste wedstrijd onwennig en moest de eerste game met 11-4 aan zijn tegenstander Chris Walbrecht laten. Floris maakte het alleen de derde game nog spannend (12-10), maar won en zorgde voor een 3-0 voorsprong voor de thuisclub.

In de pauze werd Nederlands kampioen Michel de Boer gehuldigd. De voorzitter van TOGB, Cees-Jan van der Stoep en Titia Cnossen (wethouder Sport & Cultuur) waren beiden aanwezig om Michel te feliciteren en toe te spreken. Tevens ontving Michel namens de vereniging een mooi aandenken voor zijn prachtige prestatie.

Na de pauze stond de wedstrijd van de kopmannen op het programma. Michel kende geen genade met Maurice Schulte en won met 11-4, 11-6 en 11-7.
De vijfde wedstrijd tussen Floris Zur Muhlen en Illias Faraj was een genot voor het publiek. Er werden prachtige rally’s gespeeld die voornamelijk door Floris werden gewonnen. Met 3-1 was hij Illias de baas.
Met een 5-0 voorsprong op zak was het Milo de Boer die de voorsprong kon uitbreiden. Hij verloor de eerste spannende game met 14-12 van Chris Walbrecht. De tweede game was een stuk minder spannend en won Milo met 11-2. Helaas lukt het Milo niet om door te pakken en verloor game drie. In de vierde game kreeg Milo 3 matchpoints tegen maar vocht zich heel knap terug en won met 13-11. In de beslissende game was het Milo die het hoofd koel hield en de wedstrijd wederom naar zich toe trok door met 11-5 te winnen.
In de laatste wedstrijd wonnen vader en zoon De Boer het dubbelspel met 3-1 van de Amsterdammers.

In de laatste wedstrijd van de reguliere competitie spelen de heren uit tegen de huidige landskampioen ProActiefTTHilversum 1. Dit team staat momenteel vierde met één punt minder dan Combilo TOGB. De heren zullen vol aan de bak moeten om bij de beste vier te eindigen.

Floris Zur Muhlen in actie. Fotograaf: Rob de Ruiter