Combilo TOGB strandt in de halve finale

In Hilversum werd op Hemelvaartsdag en de vrijdag erna gestreden om het landskampioenschap van Nederland. Combilo TOGB was een van de deelnemende teams.

Elke wedstrijd bestaat uit 5 tafeltenniswedstrijden, waarbij de wedstrijd gewonnen is door het team dat als eerste 3 wedstrijden wint. De eerste dag werd er een driekamp gespeeld. Combilo TOGB speelde in de eerste wedstrijd tegen een van de grote kanshebbers, de Boer Taverzo uit Zoetermeer. Combilo TOGB had hierin, verrassend genoeg, zeker kansen om de wedstijd naar zich toe te trekken. Bij een 2-1 voorsprong voor Combilo TOGB kreeg Milo de Boer de kans, middels meerdere matchpoints, om op een verrassende voorsprong te komen. Maar helaas moest Milo de wedstrijd uit handen geven in 5 games, waarvan het in de laatste game 10-12 werd voor de Boer Taverzo. In de laatste wedstrijd tegen de Boer Taverzo wist TOGB’er Tim Gras zich tot het eind kranig te weren, maar moest hij ook uiteindelijk buigen in 5 games. Eindstand: 2-3 verlies.

De tweede wedstrijd was tegen Klimaatgroep Stars uit het Groningse Middelstum. Deze partij moest gewonnen worden om naar de halve finales te gaan. Maar met de spanning en de uiteindelijke teleurstelling in de hoofden, werd er slap begonnen aan de partij. Combilo TOGB kwam op een 1-2 achterstand. Maar veteraan Michel de Boer trok de stand gelijk en zoon Milo wist de laatste partij in 3 games naar zicht toe te trekken. Eindstand 3-2 winst en een plaats in de halve finales op vrijdag.

De thuisspelende club ttv Hilversum werd hierin onze tegenstander. Met 2 Belgen en een Egyptenaar in de basis lieten zij vanaf het begin zien wie er door moest naar de finale. Van een echte wedstrijd was er nooit sprake. Combilo TOGB werd met 3-0 verslagen. TTV Hilversum is uiteindelijk kampioen van Nederland geworden.

Voor de spelers van Combilo TOGB was het een leerzaam event, was het een goed meetmoment om te zien waar wij daadwerkelijk staan en kunnen wij er zeker verder mee.

Foto: Rob de Ruiter
Onderschrift: Milo de Boer had de kans om de wedstrijden tegen de Boer Taverzo te beslissen in het voordeel van TOGB.