Combilo TOGB op zoek naar stabiele vorm

Eredivisie: Combilo TOGB op zoek naar een stabiele vorm

Zaterdag kwam ProactiefTTHilversum op bezoek in een stil Den Opper. De nieuwe coronaregels betekenden geen supporters en een gesloten kantine. Dit leverde een vreemde ambiance op voor de strijd tussen deze twee teams.

De bezoekers kwamen met de Egyptenaar Khalid Assar, de nummer 120 van de wereld, en de Nederlanders Martin Khatchanov en Nolan Schultz.

Coach Leon Vijverberg stelde daar kopman Enzo Leguistin, Michel de Boer en Milo de Boer tegenover. Voor Milo werd dit zijn eredivisiedebuut nadat hij afgelopen week op trainingsstage was in Zweden.

Enzo mocht als eerst aan de bak tegen Khalid. Het werd een vreemde partij waarbij Enzo in meerdere games een flinke voorsprong pakte, maar de partij uiteindelijk toch niet wist te winnen. Kalid won in vier games. Stand: 0-1

Vervolgens mocht Milo tegen Martin. Hierbij liet Milo gelijk zien hoe fit hij was! Milo speelde prima rallies; erg geconcentreerd en wist op het nippertje vijfde game af te dwingen. Helaas voor de Berkelaren wist hij deze game niet naar zich toe te trekken. Stand: 0-2.

Michel moest als derde speler tegen zijn voormalig pupil Nolan. De eerste twee games gingen gelijk op, waarbij Nolan de tweede wist te winnen met 14-16. Daarna schakelde Michel naar een hogere versnelling en trok hij de partij naar zich toe. Ruststand 1-2.

Na de pauze mocht de kopman van Combilo TOGB tegen Martin. Zou hij de stand gelijk kunnen trekken? Dat was hij eigenlijk wel aan zijn stand verplicht.
Maar… Martin pakte brutaal de eerste game. De tweede game wist Enzo ternauwernood te winnen met het minimale verschil. De derde game wist Martin nipt naar zich toe te trekken. Maar in de vierde game ging het helemaal mis met Enzo. Martin won deze game met maar liefst 11-4. Combilo TOGB keek tegen een verrassende 1-3 achterstand aan.

En dan moest Michel tegen de kopman, Khalid.
Maar waar Enzo teleurstelde, kreeg Michel een soort van overlevingsdrang. Michel beet zich vast in de tegenstander en gaf Khalid werkelijk waar geen ruimte. In 3 games trok Michel de partij naar zich toe. 2-3.

Een gelijkspel zou het hoogst haalbare zijn voor Combilo TOGB, en met Milo in zijn laatste wedstrijd tegen Nolan, zou dat niet ondenkbaar zijn.
Maar waar Milo verschrikkelijk goed speelde in zijn eerste wedstrijd, vocht hij in deze wedstrijd niet alleen tegen Nolan, maar vooral tegen zichzelf. Het werd een frustrerende partij voor Milo. Met 3-0 werd hij door Nolan van de tafel gespeeld. Eindstand: 2-4.

De eindstand 2-4 was op voorhand een uitslag waar Combilo TOGB rekening mee had gehouden, gezien ProActiefTTHilversum een titelkandiaat is, maar achteraf gezien zat er ook hier meer in.
Zaterdag speelt Combilo TOGB de uitwedstrijd tegen Salamanders in Wateringen. Deze wedstrijd zal bepalend worden voor de rest van het seizoen voor onze mannen.

Uitslagen jeugd:
TOGB 1 – Scylla 1  6-4