Combilo TOGB moet vast zien te houden tot het einde

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zo ver. Combilo TOGB mocht aantreden tegen van Wijnen/Smash uit Hattem. De “jonkies” van Combilo TOGB tegen de gelouterde en zeer ervaren spelers uit Hattem.

De basis van de Berkelaren bestond uit Floris ZurMuhlen, Michel de Boer en de Fransman Enzo Leguistin.
Tim Gras (rugblessure) en Milo de Boer moeten nog even wachten op hun debuut in de eredivisie.

Combilo TOGB begon zijn eerste wedstrijd met Enzo Leguistin tegen de kopman van Smash, Barry Wijers. Het zou een mooie test zijn om te zien welk niveau Enzo zou kunnen halen in de eredivisie.
De eerste game wist hij met 14-12 naar zich toe te trekken. Ook de tweede game met 11-7 werd een prooi voor Enzo. Zou het eerste punt voor Combilo TOGB zijn? De toeschouwers in Den Opper, en online via de livestream hielden hun hart vast. De derde game zou weer een close finish worden met een 10-10 stand. Enzo wist de service van Barry te breken. 11-10 en matchpunt voor Enzo. De spanning was voelbaar. Enzo maakte de 12-10 en zette daarmee het eerste punt op de borden voor Combilo TOGB.

Als tweede trad Floris ZurMuhlen aan tegen Gerben Last. Floris pakte heel brutaal de eerste game met 11-6. Een licht euforisch gevoel ging er door Den Opper. Zou Floris de 2-0 op de borden zetten? Dat zou een echte verrassing zijn. De tweede game werd het 10-10 en wederom zou het een close finish worden. Deze keer trokken wij aan het kortste eind. 10-12 voor Gerben.  Net zoals de overige 2 games; 9-11 en 10-12 voor van Wijnen/Smash. 1-1

Daarna de beurt aan Michel de Boer, die tegen zijn voormalig teamgenoot  Martijn de Vries mocht aantreden. Michel walste over Martijn heen met 3x 11-5.

De spelers gingen rusten en er stond een verassende voorsprong voor Combilo TOGB van 2-1 op de borden. Wat een tussenstand bij het debuut voor Combilo TOGB!

Maar dat de mannen niet voor niets uit Hattem waren gekomen, bleek na de pauze.
Enzo mocht tegen de minder geachte Gerben Last aantreden, waarbij Gerben een soort van alles of niets ging spelen tegen Enzo. Enzo moest ditmaal verrassend het onderspit delven en verloor in 4 games. Stand 2-2

De volgende partij was Michel tegen Barry. Ook 2 spelers die elkaar door en door kennen, en waarbij de gezonde concurrentie altijd hoogtij viert. Het werd een partij die in ieder geval op het scherpst van de snede werd gespeeld. Het resulteerde dan ook in een 5-gamer. En helaas voor de TOGB aanhang, trok Barry aan het langste eind en daardoor de partij naar zich toe. 2-3. Voor het eerste keken de Berkelaren tegen een achterstand aan.

Het was dan ook aan Floris om zich in de laatste partij te bewijzen tegen Martijn de Vries. Maar helaas ook hier trok Combilo TOGB aan het kortste eind. Martijn won in 4 games van Floris.
Een eindstand van 2-4 was het resultaat. Van tevoren een resultaat waar de Berkelaren tevreden mee zouden zijn, maar na afloop toch het overheersende gevoel dat er meer in had gezeten.

Zaterdag mag Combilo TOGB zich weer bewijzen in Den Opper. Ditmaal komt ProactiefTTHilversum op bezoek. Om 15.00 uur zal de eerste bal geslagen worden. De livestream is opnieuw te volgen via ttvtogb.nl/live

Overige uitslagen jeugd:
TOGB 1 – Smash 1  2-8
TOGB 2 – Scylla 2  3-7
TOGB 3  vrij
TOGB 4 – Spinmill 1   4-6
TOGB 5 – Alexandria ’66 4  1-9
TOGB 6 – Alexandria ’66 5  2-8
TOGB 7 – Alexandria ’66 7  2-3

Programma voor zaterdag 3 oktober:
15.00 uur Combilo TOGB 1 – ProactiefTTHilversum  1
15.00 uur TOGB 1 (jeugd) – Scylla 1