Combilo TOGB laat de winst glippen

In Uden speelden de Milo, Tim en Xavier met coach Michel afgelopen zaterdag tegen WELYNQ/TTV Maashorst. Tegen deze geduchte concurrent lieten ze belangrijke punten liggen.

Het was Milo die voortvarend van start ging en de eerste game won van de Zwitser Schärrer. Na deze game voerde Schärrer het tempo op en plaatste de ballen scherper waardoor Milo meer moeite kreeg. Met 3-1 moest hij zich gewonnen geven. De Spanjaard Xavier scoorde voor TOGB de gelijkmaker door de Schiedammer Jochem de Hoop te verslaan (3-1). In de derde wedstrijd speelde Tim een fantastische en spannende partij tegen Sanchez Terrones, de Spanjaard in Udense dienst. Met goed spel sleepte hij de wedstrijd uit het vuur en zette TOGB op voorsprong.

Na de pauze was Xavier helaas niet opgewassen tegen Mauro Schärrer, één van de beste spelers in de Nederlandse eredivisie op dit moment. Met 3-1 moest hij de Zwitser feliciteren waardoor het weer gelijk stond, 2-2. Tegen Sanchez Terrones kwam Milo 2-0 voor in games en had in de 4e game drie matchpoints, maar het lukte niet ze te verzilveren. De winst ging uiteindelijk naar Sanchez Terrones met 11-8 in de 5e game. Ook de wedstrijd van Tim tegen Jochem de Hoop ging in 5 games naar Maashorst. En zelfs de laatste dubbelwedstrijd werd pas in de 5e game beslist. Helaas ook in het voordeel van de tegenstander.
Hiermee kwam de eindstand op 2-5. Coach Michel: ‘de jongens laten zien goed mee te komen tegen de sterkste spelers in de eredivisie maar komen
nog net iets tekort waardoor ze nog naast de winst grijpen’.