Combilo TOGB 1 wint in Wessem

Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging TOGB reisde zondag af naar Wessem om tegen de directe concurrent Veerhuis Wessem/Westa 1 de strijd aan te gaan. Beide teams hadden op dat moment 10 punten uit 4 wedstrijden.

Segun Toriola beet het spits af tegen de uit Letland afkomstige Arturs Reinholds. Helaas kon Segun zijn tegenstander niet genoeg onder druk zetten en verloor met 3-1.
In de tweede wedstrijd trad de kersverse Nederlands kampioen Michel de Boer aan tegen Jelle Morris. Michel moest 1 game aan Jelle laten, maar kwam verder niet in de problemen en trok de stand gelijk, 1-1.
Zijn zoon Milo de Boer nam het op tegen één van de weinige dames in de eredivisie heren, de Belgische Margo Degraef. Milo verloor de eerste game maar won de daarop volgende drie games overtuigend en bracht het team op voorsprong.
Na de pauze stonden de twee kopmannen tegenover elkaar. De eerste game ging naar Reinholds. Daarna was het Michel die met zijn kennis en ervaring de Let aftroefde en drie games op rij won. Vervolgens won Toriola eenvoudig van Margo Degraef waardoor de TOGB-ers uitliepen naar een 4-1 voorsprong.

Nu was het aan Milo om de voorsprong nog verder uit te bouwen. Zijn wedstrijd tegen Jelle Morris was een spannende. De eerste game was overduidelijk voor Milo, maar de tweede game ging met 12-10 naar Morris. Ook de derde en vierde game werden boven de 10 punten beslist. Gelukkig liep Milo in de vijfde en beslissende game uit naar een ruime voorsprong en gaf deze niet meer uit handen.

De laatste wedstrijd was het dubbelspel. Het duo Degraef/Reinholds had weinig in te brengen tegen  Toriola en de Boer(Milo). Met 3-0 werd ook deze wedstrijd gewonnen door de heren van Combilo TOGB. Door deze 6-1 overwinning bezetten de tafeltennissers de 5e plek in de poule met nog twee wedstrijden te gaan. Indien ze bij de beste vier eindigen zullen ze meestrijden in de play-off voor het landskampioenschap.

Milo de Boer in actie (foto: GVB Fotografie).