Combilo TOGB pakt eerste overwinning

Op zaterdag 9 oktober vertrok het eerste herenteam van Combilo TOGB naar Middelstum met de youngsters Tim Gras, Floris Zur Muhlen en Milo de Boer.

Michel de Boer bleef deze middag nog genoodzaakt aan de kant en trad op als coach. Door de snijwond, die hij vorige week opliep, kan hij zijn speelhand nog niet goed gebruiken.

De tegenstander was Klimaatgroep Stars, dat zich versterkte met een aantal buitenlandse spelers, won tot nu toe één wedstrijd en bezet de 5e plaats in de eredivisie.

Om 16:00 uur startte de wedstrijd waarin Floris Zur Muhlen het spits afbeet tegen de huidige Nederlands kampioen bij de dames, Shuohan Men. Deze talentvolle speelster zette Floris direct onder druk en won de eerste 2 games. Floris, die steeds beter in zijn spel kwam, won de beslissende 5e game en zette daarmee Combilo TOGB op een 1-0 voorsprong.

In de tweede wedstrijd had Tim Gras de lastige opgave om van de sterke Zweed Casper Strindberg te winnen. Alhoewel Tim brutaal de eerste game pakte, verloor hij daarna drie games op rij waardoor er een 1-1 tussenstand op het scorebord stond.

Milo de Boer begon onwennig aan de derde wedstrijd tegen Colin Rengers. Milo die de laatste paar keer van Colin had gewonnen, verloor deze wedstrijd met 3-1.
De Berkelaren hoefden niet lang tegen de 2-1 achterstand aan te kijken want ook Tim Gras wist te winnen van Shuohan Men. Met een 3-2 overwinning trok Tim de stand weer gelijk: 2-2.

Op de foto Tim Gras. Foto is gemaakt door Bennie Schoonhoven.

Dat Colin Rengers in vorm was bleek wel in de wedstrijd tegen Floris Zur Muhlen. De eerste game was spannend, maar vervolgens won Colin met duidelijke cijfers waardoor TOGB wederom tegen een achterstand aankeek.
En in de volgend partij kwam Milo de Boer tegenover de Zweedse topper Casper Strindberg te staan. Eigenlijk een ingecalculeerde nederlaag, maar Milo won, net als Tim, de eerste game.
De Zweed wist de tweede game met 11-7 naar zich toe te trekken, maar vervolgens kwam Milo op dreef. Met 11-5 en 11-7 wist hij de twee volgende games te winnen en bracht de stand weer gelijk.

In de laatste wedstrijd zou het dubbelspel beslissen welk team er met de winst vandoor zou gaan. Voor TOGB vormden Tim Gras en Milo de Boer een duo en zij namen het op tegen Casper Strindberg en Colin Rengers. In de eerste game waren Tim en Milo kansloos, 11-3 verlies. De winst leek ver weg. Ze herstelden zich knap en wonnen de tweede game met 11-9. Maar zoals kenmerkend voor deze hele wedstrijd, bleef het stuivertje wisselen. De derde game ging verloren en de vierde werd weer met 11-9 gewonnen. De allerlaatste en beslissende game van deze hele wedstrijd, bracht een gevoel van opluchting. De jongens wonnen met 11-6 en  daarmee ook de wedstrijd met 4-3.

Combilo TOGB staat nu op een zesde plaats in de eredivisie. De eerstvolgende wedstrijd is uit op zondag 31 oktober tegen VeerhuisWessem in Westa. Zij hebben net als TOGB 10 punten uit 4 wedstrijden. Het zal een spannende strijd gaan worden.

De overige landelijke jeugdteams speelden ook een uitwedstrijd. Jongens 1 (landelijk A) verloor in een direct duel van de concurrent Smash ’70 met 8-2.
Het tweede jongensteam verstevigde de koppositie in de poule door met 8-2 te winnen van Nieuw Vennep.