Ultimate tafeltennis weekend

Na drie jaar kon eindelijk weer een ultimate tafeltennisweekend bij TOGB georganiseerd worden. Op zaterdagavond werd het interne TOGB Ultimate tafeltennis dubbeltoernooi georganiseerd en op zondag het Ultimate Oppertoernooi dat voor iedereen open stond.

Ultimate Tafeltennis dubbeltoernooi

Voor zaterdag hadden acht koppels met minimaal één TOGB’er erin aangemeld om de strijd aan te gaan. Een deel van de spelers was al vroeg in de middag aanwezig om te helpen met het ombouwen van de zaal. Dank hiervoor! En een nog groter deel sloot aan bij het Chinees buffet dat besteld was om gezellig met z’n allen te eten voordat ze in een gemoedelijke sfeer de strijd aangingen

.

Het toernooi werd als best of 3 in een achtkamp gespeeld waardoor alle koppels elkaar troffen. Veel spelers die eerder aan Ultimate Tafeltennis gedaan hadden moesten het weer even oppakken na al die jaren, maar het niveau steeg naarmate de avond vorderde. Gezelligheid stond de hele avond centraal met alle TOGB’ers bij elkaar. De finale werd dit jaar gespeeld door Luc Grünbauer en Tom Luyken, die drie jaar geleden ook al in de finale stonden. Ivar Noordam en Mark Heezen waren de tegenstanders. De finale duurde niet lang want in twee games wisten Tom en Luc het andere koppel te verslaan waardoor zij zich, in tegenstelling tot de vorige editie, de ultimate dubbelkampioenen van TOGB mochten noemen. De prijzen bestonden, zoals elk jaar, uit ingepakte cadeaus waardoor de prijs voor iedereen tot het uitpakken een verrassing was.

Volledige uitslag zaterdag
1.    Tom Luyken en Luc Grünbauer
2.    Mark Heezen en Ivar Noordam
3.    Patrick Bakker en Lennard Overdevest
4.    Yunah Ritzerveld en Teru Umene
5.    Jan Gouma en Ron v/d Werf
6.    Marcel Heezen en Ilse van Es
7.    Noah Ritzerveld en Lucy / Jelle Ritzerveld
8.    Gjalt Kikstra en Irina Sarolea

Ultimate Oppertoernooi
De opzet was na de vorige edities wat aangepast waardoor er in de agenda ook ruimte gemaakt was voor een senioreneditie van het Ultimate Oppertoernooi. Dit toernooi stond open voor (bijna) senioren vanuit het hele land die Ultimate Tafeltennis een keer wilden proberen. Tien senioren hadden zich voor zondag aangemeld. Na het spelen van twee vijfkampen werd er een progressief knock-out systeem gespeeld waarbij alle spelers veel wedstrijden konden spelen met een best of 5 systeem. Het fanatisme was hoog en het was leuk om te zien dat sommige spelers het vooral van het harde rammen moesten hebben terwijl andere spelers probeerden met tactisch spel zoveel mogelijk punten probeerden te pakken.

Na al een fors aantal wedstrijden gespeeld te hebben stonden in de halve finales beide winnaars van het interne TOGB Ultimate tafeltennis dubbeltoernooi van de avond daarvoor, Luc Grünbauer en Tom Luyken. Tom nam het op tegen de, in de eerste divisie voor TTV Scyedam uitkomende, Edwin ten Hoope. En Luc stond tegenover clubgenoot Wim Scholte. Zowel Tom als Luc konden het in de halve finale niet bolwerken tegen hun opponenten en verloren. De wedstrijd om plek 3/4 tussen Luc en Tom ging over de volle 5 games en werd met het kleinste verschil gewonnen door Tom die daardoor alsnog een beker mee naar huis nam. In de finale nam de als eerste geplaatste Edwin ten Hoope het op tegen de als vierde geplaatste Wim Scholte. Alhoewel Wim in de rally’s nog wel mee kon komen was het toch duidelijk dat Edwin in drie games de sterkste was. Gefeliciteerd Edwin!
Na het toernooi hielpen alle deelnemers om de speelzaal weer in normale staat brengen en zat het ultimate tafeltennisweekend bij TOGB er weer op.

Volledige uitslag zondag

1. Edwin ten Hoope